Alpint

Generelt

Alpint er et allidrettstilbud for 7 og 8 åringene. Før jul trener vi allidrett, og etter jul trener vi alpint i Kolsåsbakken, planlagt til 10 ganger a 1 time. Det deles opp i grupper etter erfarenhet, de minst erfarne trener i hovedsak i Mygghenget, mens de mer erfarne trener i Storbakken. Barna blir delt inn etter ferdighet av alpininstruktørene. Selve alpintreningen etter jul står Skiskolen eller Fossum Alpin for. De stiller instruktører mens tre foreldre etter rullering støtter med hjelp i heis osv.

Treningene

Vi disponerer treningsområder på Eiksmarka skole, Eikeli barneskole og Østerås ungdomsskoleskole for allidrettstreningene før jul. . Det er rotasjon mellom sal og trening ute. Vi prøver å samle barn som går i samme skoleklasse. Blir gruppene fulle, settes opp venteliste.  Etter jul trener vi i Kolsåsbakken. Treningene foregår primært på tirsdager, se treningstider for gjeldende treningstider.

Utstyr

Barn får utdelt t-skjorter og refleksvester på første trening.Tilpass treningstøy og utstyr til hva øvelsene trenger. Gymsokker må brukes inne i hallene. Bruk joggesko og ullsokker hvis det regner og ikke gummistøvler/cherox. Når det gjelder skiutstyr, så vokser barn ut av og ikke inn i skiutstyret. Ikke kjøp for lange ski. Ta på flere tynne lag med klær, og ikke tykke jakker/gensere. På Fossumtunet selges også trengingdresser, bager, luer osv.

Kontaktpersoner

Hver gruppe vil ha sin gruppe-koordinator.  Kull-koordinator finnes under Kontakter

Treningsavgift

Utgifter til heiskort på kr 750,- tilkommer i tillegg til vanlig treningsavgift for Allidretten. Faktureres etter treningsstart. For de som har årskort i Kolsåsbakken tilkommer ikke heiskortavgift.