Bronsemedalje til Victoria på stafetten i junior-VM i ski-orientering

Victoria Hæstad Bjørnstad gikk ankeretappen på Norges lag i junior-VM i ski-orientering i Imatra i Finnland i dag.  Gull og sølv-lagene var et stykke foran men det var en hard kamp om bronsemedaljen som Victoria avgjorde til sin og Norges fordel.

2017-02-12
leifst

Fra orientering.no:

- Dette var veldig moro, sier Victoria Hæstad Bjørnstad etter å ha gått de norske jentene inn til bronsemedalje på den avsluttende stafetten under junior-VM i ski-o.

- På slutten så jeg også de andre lagene som kjempet om bronsen, så det var veldig spennende.

Nå gikk det fra spenning til bronsejubel for den norske trioen med Tilla Farnes Hennum, Synne Strand og altså Victoria Hæstad Bjørnstad – som leverte en god sisteetappe.

- Mitt utgangspunkt var at jeg måtte være veldig fokusert, for å prestere når jeg var tatt ut på førstelaget. Jeg skulle ikke være noe «sinke» for laget.

Etter dagens sisteetappe er hun – og de norske jentene bronsevinnere i junior-VM stafett.

- Det er vi veldig fornøyd med, smiler jenta fra Fossum.

Ellers i junior-VM har det gått bedre og bedre etter en litt trå start for Victoria.  På sprinten, som var åpningsdistansen, ble det surr i kartlesingen og en disk som resultat. Langdistansen med fellesstart gikk bedre, men hun tapte en del tid på en knukket stav underveis og endte på 16. plass.  På gårsdagens mellomdistanse gikk det enda bedre og Victoria gikk inn til en sterk 9. plass, før hun leverte en veldig bra siste etappe i dag.

Vi gratulerer!

Du kan lese mer på orientering.no

.

Webkamera Fossum