SUPER INNSATS AV FOSSUM I HOVEDLANDSRENNET

Hovedlandsrennet for langrenn ble i helgen arrangert av Nybygda Idrettslag og Furnes Skiløperforening i nydelige forhold på Nybygda Skistadion i Brummundal.

2020-02-24
torheng

Fossumløperne viste super Fossumtrøkk og leverte særdeles gode resultater , her er noen av høydepunktene:
- Emil tok gull i G15 FH både på distanse (fredag) og sprint (lørdag). Gratulerer, Emil!!
- I distanserennet fredag tok Anna sølv , Louise 4. plass og Nora 17. plass i J15, dvs tre Fossumjenter blant de 20 beste i J15. Gratulerer jenter!
- I skicrossrennet lørdag tok Louise sølv i J15, Filippa 10. plass i J 16, og William 12. plass i G16. Gratulerer folkens!
- På lørdagens sprint deltok 30 Fossumløpere, og på skicrossen samme dag deltok 29 Fossumere, noe som gjorde Fossum til største klubb sammen med Lyn (Sist gang Fossum var største klubb var i 2015) Gratulerer til hele HL-gruppa!

Søndag var det som vanlig stafetter hvor skikretsene konkurrerte mot hverandre. 18 Fossumløpere stilte på lagene til Akershus skikrets. Her var det også mange svært sterke Fossumprestasjoner, her nevnes noen få:
- Anna (J15) gikk første etappe på Akershus 1. lag som tok gull i stafetten. Louise (J15) og Ingvild (J16) gikk på laget som tok 10 plass, mens Filippa (J16) gikk på laget som tok 18 plass. Gratulerer jenter!
- Marcus, Philip, Stephan og Jacob dannet et rent Fossumlag og måtte starte helt til sist, som lag nummer 124. Det er en vanskelig startposisjon! Men gutta gikk en super stafett og suste forbi ca 40 lag! Gratulerer gutter!DET ER #FOSSUMTRØKK!!!

Det å ha så mange løpere på Hovedlandsrennet, er en ordentlig logistikkoperasjon, og vi takker særlig:
- Hovedtrener Silje Dahl Benum, alle trenerne i HL-gruppen, og oppmennene Kim Maarud Høistad og Marius Bretteville, som gjennom hele året har jobbet målrettet for et godt miljø, en bra trenings- og rennkultur, og at alle skulle være i best mulig form til Hovedlandsrennet.
- Trenerne (Silje og Kristian Holmsen) som har sekundert, backet, informert og preppet løperne på HL
- Smøreteamet med sjefsorganisator Marius Bretteville og sjefssmører Peder Stadaas, samt Tale Torjussen, Paul Vanberg, Magnus Nilsson, Michael Irgens, Rolf Grimsmo, Kim Maarud Høistad, Thomas Ergeland og Paul Vanberg, som har smurt mer enn 80 par ski i løpet av 4 hektiske dager - og testet etter alle kunstens regler.
- Organiseringsansvarlig (hotell, påmelding mm) Thomas Wergeland som bl a har sørget for at mer enn 60 pers har sovet, spist og slappet av mellom slagene.
- og alle foreldre som har kjørt, heiet, oppmuntret og trøstet.

Gratulerer med et flott gjennomført Hovedlandsrenn alle sammen!

Webkamera Fossum