KLART FOR NYE TURORIENTERINGSSESONG

Nå er vi endelig klar for ny turorienteringssesong i Bærumsmarka, og vi planlegger å starte opp 27.mars.

Vi vil da ha ute nærpostene på Fornebu og Lysaker, og så vil vi legge ut postene i Bærumsmarken så raskt som snøsmelting gjør det mulig. Følg med på denne side og på vår facebookside: https://www.facebook.com/turofossum for løpende informasjon om status.

2021-03-15
torheng

I år vil det være totalt 160 poster ute fordelt på følgende områder:

·         Lysaker                  13 poster

·         Fornebu 21 poster

·         Lathusåsen           20 poster

·         Brunkollen          20 poster

·         Bogstad 20 poster

·         Dæhliseteråsen   20 poster

·         Høgåsen                21 poster

·         Fiskelaus              25 poster

På alle skogskartene (markert i uthevet skrift) vil det være noen enkle poster og noen av høyere vanskelighetsgrad.

Turorienteringskonvolutten kan kjøpes på følgende måte:

·         Forhåndsbestilling – bruk link: https://www.fossumif.no/ajax/event/signup/index.php?event_id=469&date=2021-03-27&eid=&minical_id=130&calid=&page_id=49

o    Bestill og betal der innen 18. mars og du får tilsendt konvolutten portofritt. Pris: NOK 500. Du mottar konvolutten tirsdag 23. - onsdag 24. mars i postkassen.

o    Bestill og betal her fra og med 19. mars, og du får tilsendt konvolutten portofritt. Pris NOK 550.

·         På Fossums klubbhus

o    Utenfor åpningstid vil en kunne kjøpe/hente turorienteringskonvolutt i en egen Tur-O-postkasse hvor du betaler med Vipps (Kassen henger på ytterveggen på klubbhuset)

·         I følgende butikker:

o    Cirkle K Bogstad

o    Joker Eiksmarka

o    Bull Ski og Kajakk Røa

o    Bull Ski og kajakk Sandvika

o    Bull Ski og Kajakk Majorstua

o    Kiwi Eiksmarka

o    Meny Østerås

o    Meny Jar

o    Meny Bekkestua

o    Meny Røa

o    Ark Bekkestua

o    Fossum selvbetjening

INFORMASJON ANGÅENDE KORONA-PANDEMI VÅREN 2021:

Orienteringsforbundet har vurdert at turorientering er en aktivitet som er mulig å utøve selv om det er en pågående pandemi i Norge. Turorientering utøves stort sett alene eller i små grupper. Vi har fjernet klemmene av smittehensyn, og koder må registreres istedenfor.

Vi ber alle tur-orienterere om å holde avstand til andre i skogen, og ikke oppholde seg unødig lenge ved postene. Ut over dette ber vi dere følge med på Folkehelseinstituttets til enhver tids gjeldende anbefalinger, se www.fhi.no.

Har dere noen spørsmål om turorientering i Fossum / Orienteringsgruppen i Fossum så send mail til fif.turo@gmail.com

Webkamera Fossum