Offisiell åpning av Rulleskianlegget - vel gjennomført!

Med vel 50 deltagere til start i årets FIFATHLON, kombinerte vi dette med Offisiell åpning av Rulleskianlegget, torsdag 29. september kl 18.00.

2016-10-06
fossumleder

Tiril Eckhoff på høyre flanke og klubbens styreleder Nils Lie på venstre, var det 13/14 åringene som var førstemann ute i "sporet" på klubbens nye rulleskianlegg.
Speaker,Jon Warset, sørget for god stemning på sletta, og invtervjuet de ansvarlige som har stått bak dette flotte Rulleskianlegget. Blant annet klubbens leder for langrenn og skiskyting, Petter Jacobsen. Det står en lenger artikkel i Budstikka, lørdag 1. oktober, hvor man kan lese noe mer.

Det var stor innsats blant de 50 utøverne på start i hele 8 klasser, og med over 30 frivillige foreldre ute på div. poster i terrenget og/eller på sletta, bisto de vekslinger fra rulleski, så sykkel og så igjen løp. Kunne vært et lite "kaos" men syklene lagt (les slengt) der de skulle og logistikken fungerte.
Flotte bilder viser en "spennende ettermiddag", fotografert av klubbens egne o-løper; Lucie Størmer. Tusen takk for at du ville ta bilder av langrennnsløperne denne gang! (Til info er øvrige bilder publisert på lukkede facebooksider til gruppene som deltok).

Vi vil også berømme klubbens sekretaritat som alltid på alle klubbens arrangement, leverer gang på gang! Stafettpinnen der er nå overlevert fra Benedikte Kallåk som de siste 10 årene ( ja dere hørte riktig!) har sørget for kontroll og effektiv levering av resultater, nå har gitt stafettpinnen videre til ny leder for sekretariatet, Nini Dege. Du er tøff som har påtatt deg dette ansvaret for langrenn/skiskyting hele kommende sesong, Nini. Men du har et dyktig team bak deg med noe mer erfaring også. Takk også til dere!

Tusen takk til Tiril som kom og gjorde stas på alle fremmøtte, utovere og voksne!
Og stor takk til alle som ellers har vært med i komiteer opp igjennom for å få dette anlegget ut i livet, nå ligger det der som det mest naturlige av alt. Klar til bruk og nytelse i mange år fremover.

Prosjektleder,Tore Husbyn, takkes særskilt som har stått på i hele sommer under byggeperioden og ikke minst klubbens egne Anlegg- og sportslig leder, Tor Hengebøl, som på denne "festkvelden" påtok seg løypeansvaret for rundingsposten øverst og innerst i Lathusåsen.

Gode utøvere kan ses i sammenheng med fleksible, "alltid tilstede", oppofrende og unike foreldre! Takk til alle foreldre i Fossum som alle er med å bidra, år etter år! Sammen skaper vi godt samhold, stor idrettsglede, fremdrift og gode resultater! Med utøveren i fokus!

Takk!

Arr.komiteen v/Daglig leder Tone Malm Meinich Hvam