Treningsavgift / gruppeavgift

For å kunne finansiere våre aktiviteter, trenere og utstyr, krever vi trenignsavgift og gruppeavgift fra våre medlemmer.

Styret i O-gruppa har vedtatt nye prinsipper for betaling av trenings- og gruppeavgift.

2017-04-08

Treningsavgift skal heretter betales av utøvere som er 25 år eller yngre, mens gruppeavgift skal betales av utøvere som er 26 år og eldre. Utøvere skal kun betale en avgift, enten treningsavgift eller gruppeavgift. Satsene for treningsavgift og gruppeavgift for 2017 er som følger (kr pr år):

Treningsavgift:

• - O-intro:                                          1 000,-
  • - Til og med 12 år:                          1 000,-
  • - 13-14 år:                                        2 000,-
  • - 15-16 år:                                        3 000,-
  • - 17-20 år:                                        4 000,- (satsende), 1 000,- (ikke-satsende)
  • - 21-25 år:                                        2 000,- (satsende), 1 000,- (ikke-satsende)

Gruppeavgift:

• - Alle utøvere 26 år og eldre:       500,-

Alle utøvere betaler treningsavgift og gruppeavgift ved å melde seg på sin gruppe i kalenderfunksjonen i her på hjemmesiden/WebOrg.

Generelt gjelder at økende avgift med økende alder betaler for en økning i treningstilbud, økt oppfølging av trener og refusjon av kostnader til mesterskap og store stafetter. Ved overgang til senior reduseres treningsavgiften da mange utøvere flytter hjemmefra og får økte bokostnader samt mindre økonomisk støtte hjemmefra.

For junior/senior gjelder at en satsende utøver er en utøver som deltar flere ganger ukentlig på treninger, løper Norgescup, NM og større stafetter som Tiomila og Jukola. Utøveren får personlig oppfølging av trener og refusjon av kostnader til viktige løp og representasjonsoppgaver.

En ikke-satsende utøver er en utøver som ønsker å være en del av junior/senior miljøet, men kun deltar sporadisk på treninger og enkelte løp. Utøveren får ingen personlig oppfølging av trener og begrenset eller ingen refusjon av kostnader ved deltakelse i viktige løp (f.eks. NM).

Det er en forutsetning at medlemmer i O-gruppa også er medlem av Fossum IF slik at kontingent for medlemskap i Fossum IF kommer i tillegg.

Bruk av Weborg

For å melde deg inn i riktig gruppe og betale trenings/gruppeavgift må du være logget på hjemmesiden til FossumIF og gå til orientering sin hjemmeside. Klikk på en tilfeldig dato i hendelseskalenderen. Du får da se en større månedskalender, hvor ulike  hendelser er synlig. Klikk på hendelsen «Orientering: Treningsavgift/gruppeavgift». Du får nå opp selve påmeldingssiden. Velg person og hvilken aktivitet vedkommende skal være med i. Følg instruksjonene til du har gjennomført betalingen.

Mars