Sommer-O-skolen dag 3

Dagens stemningsrapport kommer fra Karen

2017-06-28
Stein H. Hagen

Klokken ni presis sto 19 glade og fornøyde barn klare for tredje dag på o-skolen. Første økt var som vanlig en o-teknisk økt, denne gangen fra Jegerborgsdammen. I samlet flokk syklet vi nedover langs Bogstadvannet i strålende sol. På Jegerborgsdammen ventet krevende løyper i detaljert og bratt terreng, og alle fikk testet seg på en løype litt vanskeligere enn det de løper til vanlig.

Etter første økt fikk de som ønsket det tatt en seg dukkert i Bogstadvannet. Deretter syklet vi tilbake til klubbhuset for lunsj. Etter en stor og god lunsj var det omsider klart for årets lagkonkurranse. Barna ble delt inn i lag på tvers av kjønn og alder, og sammen med en leder tok hvert av lagene seg stegvis gjennom løypa, som besto av tilsammen 10 ulike poster. De ulike postene var alt i fra bakkeløp, mariekjeks-spising og ideal-tid-løyper, til teambilder og skyting på skytebanen. Trenerne er superimponert over engasjement, lagånd og FairPlay, og med en slik gruppe er det supergøy å arrangere slike konkurranser.

Etter lagkonkurransen, som tok om lag 1,5 time, var det tid for grillings. Hamburgere og pølser sto på menyen, og selvfølgelig marshmallows. Etter mat arrangerte barna selv fotball, mens trenerene gjorde istand til premieutdeling for lagkonkurransen.

Is var premien til alle, og sammen med isen fikk barna også kake. Etter dette var det omsider klart for den etterlengtede discoen med "Bassen", og senere på kvelden også mer fotball.

Alle barna sover tradisjonen tro på klubbhuset i natt, og imorgen venter en ny og spennende dag med blant annet klatring i Tryvann klatrepark.