Gromløpet, KM lang og stafett Akershus og Oslo O krets

I helgen skulle klubbene i Akershus og Oslo O krets avgjøre hvem som var best, og igjen markerte Fossum seg som en klubb å regne med. Lørdag var det KM lang (Trimtexcup 13 - 16 år) og Gromløpet. Søndag KM stafett.

2015-08-31
Julie, Peter, Åsne, Harald og Bent

Søndag KM Stafett

En fin KM-helg ble avsluttet med KM stafett på Linderud og ungdomslagene var først i ilden.

Åsne Holo gikk ut som en av de bakerste i feltet, slik som på Vårstafetten, og sendte allikevel Pernille Jebens Katla ut i ledelse. Ingrid Hasaas var med i feltet litt bak teten og sendte ut Karen Jomaas for andrelaget. Karen løp et kanonløp og tok laget opp 12 plasser. Dermed var det to Fossum-lag med i teten på sisteetappe. Victoria Hæstad Bjørnstad løp som vanlig et knall løp og kom inn til seier, og Ingrid G Kvalsgård tok andrelaget inn til en kjempebra 5. plass!

Fossum sitt 1. lag i H13-16 med Styrk Hundseid Kamsvåg, Erling Hjermstad og Einar Melsom løp også bra på sine etapper og var med i teten fra start til slutt. Heming og Nydalen ble litt for sterke men 1. laget kom på en flott 3. plass. Fossum 2 med Oskar Hæstad Bjørnstad, Emil Størmer og Erik Hæstad Bjørnstad kom inn til en fin 10. plass, Fossum 3 (Eivind Berner Myhre, Martin Andresen Skotte og Peter Gisholt) tok en 15. plass mens 13-åringene på 4.laget (Erlend Børli, Marius Bakke/Vebjørn Blom Hagen og Mikkel Katla) tok en flott 20. plass av 30 lag.

I H17 kom de 4 Fossumlagene inn sammen etter førsteetappe, riktignok noe bak teten. Etter Sindre Sandven’s førsteetappe løp Sindre Rønning et kanonløp på andre etappe og Borger Melsom fulgte bra opp så laget endte på en veldig solid 6. plass totalt, bronse i kretsen! 2. laget ble nr 15 og 3. laget ble til slutt nr. 25.

Medaljefangsten fortsatte i D17 hvor Tonje Vassend, Ragnhild Hjermstad og Line Wegner Hodt tok en 4 plass, og bronse i KM, mye takket være et storløp av Ragnhild.

I H150 tok 2. laget med Hans Jevanord, Richard Zeiner-Gundersen og Christian Jomaas en sterk 3. plass etter å ha løpt jevnt og godt hele stafetten gjennom. 1. laget endte på 14. plass.

Lørdag KM Langdistanse og Gromløpet

På Lørdag stilte Fossummed 62 på startstreken og flere oppnådde gode plasseringer.

Torbjørn Blom-Hagen H 40-, Leif Størmer H 45-, Øystein Holo H 45-A kort, Cecilie Christin Kverme D 17-C og Kristin Kinck Rannem D 17-N tok alle førsteplasser i sine klasser.

Ragnhild Hjermstad D 19-20 og Harald Bakke H 40- tok andreplasser i sine klasser og Victoria Hæstad Bjørnstad D 15-16, Einar Melsom H 15-16 og Sven Arne Gylterud H 45- tok tredjeplassene i sine klasser.

Fra juniorklassene og nedover kan vi nevne flere som viste god innsats og fine prestasjoner fra mange.

Mari Brende og Ragnhild Blom-Hagen i D 11-12. Bram Langerød og Gustav Andresen Skotte i H 11-12.
Karen Hoel Jomaas og Sigrid Kinck Rannem i D 13-14. Sivert Sande Kverme, Eivind Berner Myhre, Erlend Børli, Vebjørn Blom-Hagen, Sondre Zahl Hagen og Olav Birkeland i H 13-14.

Ingrid G. Kvålsgard, Åsne Holo, Pernille Katla, Ragne Norrud, Ingrid Hasaas og Julie Bakke i D 15-16.

Erling Hjermstad, Erik Hæstad Bjørnstad, Styrk Hundseid Kamsvåg, Øyvind Hjermstad, Oscar Hæstad Bjørnstad, Truls Wegner Hodt, Emil Størmer, Knut Selstad og Martin Andresen Skotte i H 15-16.

Mars