Godt nyttår - 2017

O-gruppa har hatt et innholdsrikt 2016 med stor aktivitet og gode resultater for bredde og elite - igjen.

2017-01-01
Magnhild T. Mølnvik

Vi startet i januar med 2 temakvelder «O-gruppa – hvor går vi – hvor skal vi» og «Mental trening» med Emil Ahlbäch og Ann Alquist. Ann har planlagt å videreføre dette i 2017.

Våren 2016 ble det gjort en dugnadsinnsats ved å sette ut 150 treningsposter som forenklet planlegging og gjennomføring av treningene.

Tone begynte som ny daglig leder i FIF, og hjulpet oss med blant annet utskrift av kart hver uke. Klubbhuset er pusset opp, og vi har hatt mange gode samlinger og møter i de hyggelige lokalene.

Spesielt har treninger med kveldsmat etterpå vært vellykket – opptil 80 ivrige o-løpere har vært innom. Dette har også vært fine anledninger til å hedre utøverne som har tatt medaljer i mesterskap. Fossum Orientering tok 19 medaljer i junior NM i 2016, og flere medaljer i Hovedløpet for 14-16 åringer.

Vi hadde over 70 ivrige rekrutter på O-skolen, de fleste av disse var med på et vellykket Splæsjern-arrangement. Fossum var vertskap for Unionsmatchen på vegne av Akershus og Oslo Orienteringskrets i mai, og vi gjennomførte også et vellykket Fossumløp sammen med Unionsmatchen.

Innenfor tur-O har vi utvidet tilbudet. I tillegg til Finn-Fram dag og tradisjonell tur-O har vi hatt Vinter tur-o (ski-o), helårs tur-o og sammen med Tyrving startet med stolpejakt.

Det er stor aktivitet i alle aldre og vi har hatt stor deltagelse på klubbturer og gode resultater.

I de store mesterskapene, landskamper og internasjonale stafetter var Fossum med og gjorde seg bemerket. Våre web-sider oppdateres kontinuerlig med nyheter og resultater fra lokale nasjonale og internasjonale løp, se www.fossumif.no/Orientering.html

Emil Ahlbäck er tatt ut på landslaget for 2017!

Hovedkomiteen for O-festivalen 2018 er på plass og i gang med å planlegge arrangementet. Det blir en stor begivenhet for klubben.

Det er en stor frivillig innsats i klubben som gjør det høye aktivitetsnivået mulig.

I tillegg til det verdifulle bidraget fra våre sponsorer.

Tusen takk til alle

• Løpere små og store, bredde og topp
  • Trenere
  • Ildsjeler og ressurspersoner, de vi ser og de vi ikke ser J