Historisk vandring fra Fossum 24. mai

Som en del av julileumsfeiringen blir det historisk vandring fra Fossum klubbhus TORSDAG 24. MAI KL 18.00.

2018-04-23
torheng

Nå har du sjansen til å bli med på en lokalhistorisk vandring på Fossum 24. mai.

Lær om fortiden med blant annet sagbruk, jernverk, Ankerveien, gamle Fossum skole, Hammarfossen på grensen mellom Oslo og Bærum, samt husmannsplassene Strømstad og Lathus rundt klubbhuset.

Vi lærer om fortidens industrier, om samfunnet arbeiderne på bruket utviklet og om idrettsmiljøets stolte tradisjoner. Det var arbeidere ved sagbruket som stiftet idrettsforeningen i 1918.

Den historiske vandringen er en del av 100-års jubileumsprogrammet til Fossum idrettsforening. Lokalhistoriker Trygve Christensen er invitert med som guide. Vandringen begynner og slutter på klubbhuset.

Vi ønsker å by på kaffe og kaker på klubbhuset etter endt vandring og har derfor behov for å ha en viss formening om hvor mange som kommer. Fint om de som tenker å delta melder seg på Facebookarrangementet.

Vi kommer til å gjennomføre vandringen uansett vær, men vil tilpasse tiden utfra værforholdene. Noe av den historiske informasjonen kan vi da eventuelt ta inne på klubbhuset sammen med kaffe og kaker.

Hjertelig velkommen!