Skileik

Generelt

Skileik er et allidrettstilbud for 7 og 8 åringene (1. og 2. klasse). Før jul trener vi allidrett. Alle treningene i skileik etter jul foregår ute og vektlegger å lære grunnleggende skiferdigheter. Utviklingen i programmet spenner fra å leke på ski til teknikktrening utfra gruppens forutsetninger.

Treningene

Vi disponerer treningsområder på Eiksmarka skole, Eikeli barneskole og Østerås ungdomsskoleskole for allidrettstreningene før jul. . Det er rotasjon mellom sal og trening ute. Vi prøver å samle barn som går i samme skoleklasse. Blir gruppene fulle, settes opp venteliste.  Etter jul trener vi på Fossum. Treningene foregår primært på tirsdager, men treningene etter jul kan måtte justeres avhengig av andre treningsgrupper. Se treningstider for gjeldende treningstider.

Utstyr

Tilpass treningstøy og utstyr til hva øvelsene trenger. Gymsokker må brukes inne i hallene. Bruk joggesko og ullsokker hvis det regner og ikke gummistøvler/cherox. Når det gjelder skiutstyr, så vokser barn ut av og ikke inn i skiutstyret. Ikke kjøp for lange ski. Ta på flere tynne lag med klær, og ikke tykke jakker/gensere. På Fossumtunet selges også trengingdresser, bager, luer osv.

Kontaktpersoner

Hver gruppe vil ha sin gruppe-koordinator.  Kull-koordinator finnes under Kontakter

Treningsavgift

Vanlig treningsavgift for allidrett.