Velkommen til Fossum IF's 100 års jubileumsår !

Kjære medlemmer,

Som de fleste kanskje har fått med seg, er FOSSUM IF 100 år i år!  Nedenfor kan dere lese mer om alt som skal skje gjennom året. Hold av de viktigste datoene for deg, og ellers

30. AUGUST - VÅR STORE 100 ÅRS FESTDAG på FOSSUM!

2018-08-20
turidw

Følgende jubileumsarrangement gjennomføres i 2018:

10. februar              Hopprenn på Fossum

4. mars                   Allidrettens vinterdag

6. mars                   Klubbmesterskap Skiskyting

10. mars                 Familiedag i Kolsåsbakken (Alpintgruppen)

14. mars                 Klubbmesterskap Langrenn

15. mars                 Klubbmesterskap Hopp

17. mars                 Fossumstafetten - Kretsmesterskap langrennsstafett

15. april                  7’er cupen Fotball

24. mai                   Historisk vandring på Fossum

22. - 24. juni           O-Festivalen nasjonalt orienteringsløp (Fornebu & Skytterkollen)

28. august              Klubbmesterskap Orientering

30. august               FOLKEFEST PÅ FOSSUM - VI FEIRER 100 ÅR - FOR ALLE

9. september           Allidrettens høstdag

13. - 14. oktober      Fossum Cup

2. november            Jubileumsfest

I tillegg til de årlige Fossumarrangementene er det noen helt særskilte jubileumsarrangement
vi gleder oss til å ha dere med på, hold av følgende datoer;

HISTORISK VANDRING PÅ FOSSUM 24. MAI

Lokalhistoriker Trygve Christensen vil guide oss en runde rundt på Fossum for å la oss vite noe om opphavet til klubben vår. Idrettslaget ble i sin tid stiftet av arbeiderne på bruket, og rundt bruket er det mye spennende lokalhistorie som vi gleder oss til å få kunnskap om. Etter å ha gått en runde vil vi by på en kopp kaffe og litt å bite i, inne på klubbhuset.

VÅR STORE FESTDAG 30. AUGUST kl 18

Her inviteres medlemmer, unge og eldre, tidligere medlemmer, naboer, beboere på Fossum, Eiksmarka, Østerås, Jar mm. Alle er velkomne. Kanskje har du foreldre som har vært medlem, du har minner fra besteforeldre som kanskje har hoppet i bakkene her. Det er mange som har gode minner og tradisjoner fra klubben/klubbområdet vårt. Inviter de med!

OFFISIELL ÅPNING AV HINDERLØYPE OG ELEKTRONISKE BLINKER
I tillegg vil det den 30.aug bli offisiell åpning av en helt ny hinderløype som oppføres til våren, samt nytt skiskytteranlegg med 30 nye elektroniske blinker som oppføres gjennom sommeren.
Vi planlegger en scene med musikk og show, og ikke minst skal vi feire alle våre flotte toppidrettsutøvere i alle grener - både de som er på landslag, de som er rett under landslagsnivå og de som kanskje kommer dit om noen år. Og ikke minst skal vi feire alle oss som er tilstede med forskjellige aktiviteter.

Kom å bidra til århundrets Fossum fest - det er ikke hvert år man feirer en 100-åring! Det blir kake og pizza til alle!

2. NOVEMBER - JUBILEUMSFEST FOR ALLE NØKKELPERSONER I FOSSUM IF

Dette blir en fest for alle de voksne foreldrene på FOSSUM (18 års grense) som bidrar i løpet av hverdagen/uken /året på FOSSUM;

Foreldretrenere, trenere, smøreteam, våre eldste utøvere, foreldrekontakter, gruppeansvarlige/gruppestyrer, æresmedlemmer, hovedstyret og vi vil også invitere våre sponsorer og ikke minst «alles bedre halvdel». Endelig skal vi lage fest for de som kanskje sitter hjemme og venter, og som har bidratt på sin måte ved å la hjulene gå sin gang hjemme.

Vi tror det blir rift om plassene, og legger opp til en «interessepåmelding» så vi sikrer oss at alle som kan og har lyst får plass. Vi har foreløpig funnet et sted med plass til 250. Men skulle det bli enda flere som vil være med, så må vi finne noe annet. Den tid den "glede":-)

JUBILEUMSBOKEN 1918–2018

Vi er langt på vei med vår flotte jubileumsbok! Det er bare å glede seg. Vi håper å ha den klar til vår STORE FESTDAG 30. AUGUST!
Bente Landmark er ansvarlig for denne og det er bare å kontakte henne om du har manus du synes passer inn; bente.landmark@gmail.com

JUBILEUMSGENSER 1918–2018

Vi «nistrikker» en flott FOSSUM IF jubileumsgenser i disse dager som også vil være klar til vår store FESTDAG 30. AUGUST.
Det er bare å føre den opp på ønskelisten allerede!

Vår jubileumskomité
Det er etablert en egen jubileumskomite bestående av Magnhild Mølnvik, Turid Williksen, Ellen Boch-Svendsen, Cecilie Stray og Bjørg Kr. Teigen. Dersom dere har ideer til aktiviteter i jubileumsåret ta gjerne kontakt med en i komiteen dere kjenner eller til Bjørg på mailadresse:
bkris-te@online.no

GRATULERER ALLE SAMMEN MED 100 ÅR I ÅR !

Hilsen fra
Administrasjonen på FOSSUM og Jubileumskomiteen i godt samarbeid