Sigrid Alexandersen til junior-VM - OPPDATERT

Laget til junior-VM, som i år for aller første gang går i Norge, er tatt ut. Sigrid Alexandersen er en av seks jenter som er på laget. Blant gutta er Oskar Størmer 1. reserve og Elias Mølnvik 2. reserve.

I tillegg er Tim Robertson og Sven Helmüller med.

2015-06-05
leifstormer

Etter tre tøffe uttaksløp de siste to helgene hadde landslagstrenerne i orienteringsforbundet en usedvanlig krevende jobb med å ta ut laget i junior-VM.  Hvis man f.eks. la sammen tidene til gutta fra de tre løpene så skilte det bare rundt 40 sekunder fra 3. til 7. plassen.  To dager på overtid så kom imidlertid uttaket, og Fossum's Sigrid Alexandersen fikk den gledelige nyheten at hun skal representere Norge under junior-VM i Rauland 4.-10. juli.  Vi gratulerer og ønsker lykke til.  Forhåpentligvis er det mange Fossumløpere som tar turen til publikumsløpene (Sørlandsgalloppen/JWOC tour) og heier på Sigrid!

I gutteklassen var det som nevnt uhyre jevnt, og både Oskar og Elias kan nok lett peke på en enkelt bom eller dårlig veivalg som sendte dem ut av VM-laget. Slikt er selvsagt irriterende, men irritasjon er også god motivasjon så ved neste korsvei griper de sikkert muligheten.

Det er også gledelig at Tonje Vassend, som har trent med oss det siste året, kvalifiserte seg til laget.  Tonje løper foreløpig for arrangørklubben Porsgrunn OL, men til høsten ser vi henne i Fossum-drakt.

I tillegg til Sigrid og Tonje vil vi se Tim Robertson og Sven Hellmüller på jrVM.  Tim har lenge vært klar for laget fra New Zealand, og Sven ble nylig tatt ut på det sveitsike laget etter seier i både på langdistansen og på sprinten i de sveitsiske uttaksløpene.

Vi gratulerer alle sammen!